onsdag 28 januari 2009

Min multikultiblogg

Tack Ichkebab för tipset. Nu kan ni skrolla ner i sidokolumnen och där se vilka som besöker min blogg. Supercoolt. Kanske borde jag börja blogga på olika språk. Nu sitter jag på tåget till Eskilstuna. Ska föreläsa om demokrati. Denna eviga strävan som krävt miljoner människoliv och oändligt lidande men som vi ändå inte kan ta för givet. Demokratin måste vi ständigt återerövra. Tog taxi till tåget. Det var Josef som körde. Ni som har läst Taxi vet vem det är. "De kallar mig Hollywood". Han kör bara extra numera. I huvudsak kör han lastbil genom Europa. Lastbilen är hans hem. Där lagar han sin mat, där sover han, där arbetar han. När jag frågar hur han mår svarar han snabbt: "Bra, bortsett från att jag är ensam, uttråkad och fattig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar