tisdag 27 januari 2009

Morotskaka express

Händer konstiga saker här. Dimitra och jag äter marsipanchoklad. Theo kommer in efter två timmars brottningsträning och serverar oss var sin soppskål med glass - Crema di Mascarpone. "Oj så mycket glass"säger jag och lillsyrran samtidigt som vi tömmer glassskålen. Nu ringer Dimitras mobil. Hon måste springa ner på gatan för att hennes kompis har kört hit med morotskaka. Ursäkta? "Hon har bakat åt oss" säger Dimitra med beundran i rösten. Jag förstår inte. Är det drop-in-en-kaka? Är vi gravida? Eller nyförlösta i behov av uppmuntrande bakverk? Vad är det för fel på mina kompisar som aldrig ringer en vardag vid tio på kvällen och just har bakat en tårta åt mig? Kaka-express är här nu. Detoxen är ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar