lördag 21 februari 2009

Brasiliansk Bal på Sentosa Island

Vad är väl en välgörenhetsbal på Sentosa Island med Singapores jetset? En bitvis bizarr upplevelse. Intäkterna gick till indonesiska barn. Välgörenhet är avdragsgillt i Singapore så det är en lönsam affär för företagen. Värdinnan hade tänkt till när hon placerade mig bredvid en grekisk skeppsredare som berättade om sin usla relation till sin far, en sann kvinnokarl som skaffat barn på alla kontinenter. Temat var Copacabana Karneval men jag tog det jag hade:

Damen här hade specialbeställt hattkreationen för tillfället:

Igår tog vi en tur på Underwaterworld med Melina som gapade stort och skrek av förfäran när hon såg hajarna glida runt. Delfinerna som klappade händerna missade min lilla sockervadd då hon sov.

Lunch i China Town, tempelbesök och sen middag på fantastiska Inakaya där de japanska kockarna tillagar maten framför dig.

Och kockarna serverade delikatesser:

Natten avslutades på Brics där jag inte kunde skilja på kvinnor med eller utan prislapp. I ett land som Singapore, där allt är förbjudet och minsta snedsteg bötfälls och bestraffas är det sorgligt att sexköp är lagligt. Eller att regeringen blundar för businessen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar