tisdag 10 februari 2009

Hårig frukostmacka

Pyret väckte mig redan 6.10. Fem minuter senare stod vällingen på kylning:

Tog frukost på Mae Nam Resort. Jag beställde äggröra med rostat bröd. Melina åt upp halva min mat. Brödet kändes strävt på tungan och när jag vände på mackan upptäckte jag att den var bäddad i ett lager vita hårstrån. Som om den varit hos hårfrisören efter att jultomten just snaggats. Min Melina mumsade vidare på det vithåriga brödet. Det vände sig i magen på mig. Borde jag få ungen att spy upp tomtesnagget? Med en främmande röst kallade jag på servitrisen som såg nollställd ut. Hon bara log. Efter fem försök kom chefen ut med en lapp. ”Nu har jag ringt bageriet och de säger att du kan vara lugn. Det är inte djurhår.” Va? ”Not from animal.” förklarade hon. Nej, vilken tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar