lördag 14 februari 2009

Mitt hjärta till er på alla hjärtans dag!

Egentligen vill jag inte fira kommersiella jippon. När jag gick på gymnasiet hatade jag den här dagen. Traditionen med att skicka nejlikor var en tydlig skiljelinje mellan de snygga och populära bland killarna och oss andra som stod stumma utan  kärleksbevis som vissnar tre dagar senare. Vissa fick hjärtegull och andra hjärtekross. Idag fick jag en tygros till frukost. Så grattis till er alla. Tack för den kärlek ni sänder mig med era fantastiska inlägg. Jag älskar Er alla och önskar att ni får kärlek i stora portioner, året runt. Ni som är singlar, minns att det finns kärlek i andra former. Ta emot den och odla kärleken till er själva ty den är beständig. När jag var singel brukade jag fira Alla Hjärtans Dag med att skriva ett kärleksbrev till mig själv. Prova, det gör underverk. Beskriv varför just du är värd att älskas. I år skriver jag brev till min J och min dotter istället. Moderskärleken är universell:

Trestegsraketen kallade jag henne igår. Tre stolta steg tog hon. Idag har hon avancerat till sju. Och hon klappar händerna och vinkar. På sin niomånadersdag. Hurra för Melina! Hurra för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar