tisdag 17 februari 2009

Nya moderater med gamla förslag

Ni är så fina! Tack för gratulationer på min namnsdag. Den firades med manikyr, pedikyr och en egen stund. Min grekiska namnsdag, den 30 augusti, firas desto mer. Där är namnsdagar viktigare än födelsedagar eftersom alla helst döljer sin ålder. Folk ringer, skickar blommor och presenter och man väntas fira med någon sorts bjudning. Senast 2006 hade jag fest hemma i min lägenhet i Aten för 100 pers. Det var vilt. Vildare än moderaternas trötta förslag om hårdare krav på invandrarna. "Same same but different"som thaitanten skulle säga. Backa bandet till början på 90-talet: Lågkonjunktur, arbetslöshet, fattig mot fattig, Ny Demokrati galoscherade in i riksdagen med främlingsfientliga oneliners. Visst, skärp kraven på kunskaper i svenska och introducera människor i våra rättigheter och skyldigheter men att dela upp svenska medborgare i A- och B-lag där vissa får villkorat medborgarskap tangerar bedrägeri. Snacka om VI och DOM. De Nya Moderaterna kommer inte med något nytt. Tuggummit är söndertuggat. De återanvänder det nu när SD är på frammarch och det blåser snålt. Oppositionen och övriga partier som är snabba att kritisera borde  istället skaka fram egna relevanta motförslag. Nu kryper en kackerlacka vid mina fötter. Måste döda den. Skriver mer om detta om ni vill. Annars hoppas jag på mer kreativitet i kravsnacket. Vad vårt land behöver är fler arbetslösa politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar