onsdag 18 februari 2009

Snart i Singapore

Michelle mötte jag på ett yogacenter för ett par veckor sen. Efter tio minuters samtal bytte vi mail och nummer. "Du måste komma till Singapore" sa hon. "Visst" sa jag som inte är svårövertalad när det gäller att upptäcka världen. Innan jag blundar för sista gången vill jag ha plöjt den här planeten. Vi mailade och jag bokade biljetter. "Ni ska bo hos oss" envisades hon och jag accepterade utan att veta om Michelle är kriminell eller om hon bor i ett tält. J var något konfunderad men han säger sällan nej till mina upptåg. Imorgon åker vi till Singapore. Vi får bo själva i hennes mammas lägenhet, ett penthouse på toppen av Orhard Tower -världens coolaste shoppingcenter. När jag undrar hur vi får nycklarna säger Michelle att hennes "maid" öppnar och tar hand om oss under vistelsen. Nyss fick jag ett mail där Michelle bjuder in oss på bal på Raffles Hotel. Dresscode: Smoking. I mina väskor finns bara strandkläder och flipflops. Nu behöver jag cocktailklänning, högklackat, väska, smycken, smink pronto. Jag är förväntansfull som ett barn och fascineras över förtroendet. Michelle vet ingenting om mig förutom att jag sitter i spagat och står i brygga. Tio minuters möte och en ny värld öppnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar