onsdag 25 mars 2009

Bebisar föder filmvetare

Vill du se mer film - skaffa bebis! Igår lade jag min honungshumla vid sju. Nattningen består av lite sång, lite läsning, en flaska välling och en mängd lyckönskningar inför den sköna vilan. När hon är extra sprallig dansar vi grekiskt tills hon tröttnar. Sen var det filmtajm för mig och J. Som det är varje kväll 19.30 när Melina somnat!

Changeling var en förfärlig Feelbad-film. Temat var opassande för en relativt nybliven kycklingmamma. En mor förlorar sitt barn. Angelina Jolie, kriminellt vacker, iklär sig den övertygande rollen som moder. Efter filmen var jag en hög känslomässig köttfärs. I förrgår såg jag Gran Torino, även den regisserad av min nygamla idol Clint Eastwood. Den filmen måste ni se. Det är en order. Om ni inte lyder blir jag tvungen att ta till rättsliga åtgärder och stämma er. Om jag bara ska ge er en ledtråd så handlar den om rasism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar