söndag 29 mars 2009

En jobbig söndag

Dagarna går så fort när man fått barn att jag bara vill frysa bilden, pausa ögonblicket, stilla stunden för att hinna njuta av hennes blick, studera hennes skrattgrop, gnugga fram risgrynet som ligger inbäddat i tandköttet, nypa hennes lår, bita henne i nacken, kamma hennes nackfjun och öva stavelser som bildar världens vackraste ord: ma-ma. Idag tillbringade jag morgonen i Bollmoradalens Kyrka i Tyresö där jag samtalde med coola kyrkoherden Cecilia och Annika Dopping om religionsdialog och hur den svenska kyrkan ska bli en inkluderande famn. Sen teaterverkstad med mina favoritförfattare som jag skriver pjäs med och till slut, efter en lång arbetsdag och ett femtiotal bullar, sockerkakor, vaniljlängder kom jag äntligen hem till mina älsklingar M & J.  Efter lite lek och gos somnade båda och jag har just skrivit klart min krönika. 2100 tecken enligt Metros underbara redaktionschef Mona. Jag lyckas alltid skriva för långt så att de stackars redigerarna får svettas över mina utvikningar. Nu besparar jag dem jobbet och räknar vartenda kommatecken själv innan jag trycker iväg alstret med ett enkelt tryck på send-knappen. En hektisk vecka väntar med mycket jobb och en del skoj och sen är det dags att packa resväskorna igen. Nu ska vi till våren. Till körsbärsträd och röda vallmoängar. Och ni får följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar