fredag 20 mars 2009

Mina formknep i all hast

Det blev en natt med avbrott. Det är inget gnäll Pia, det är en enkel redogörelse från mitt lilla liv. Det är tiomånadersfasen. Bebisar blir då lite kinkiga och klängiga och det senare har jag inget emot. Det bästa jag vet är när Melina hänger på mig som en apunge. New York får vänta tills Melina kan njuta av pulsen och ta en tugga av det stora äpplet. Men drömma sig bort kan man göra ändå, hemma på soffan. Jag fick också en fråga om hur jag håller mig i form. Just nu kan jag inte skryta med större ansträngning än enstaka yogapass och promenader med barnvagn. Att bära en åttakilosbebis är bra styrketräning. I övrigt är min stora hemlighet att jag älskar mat. Och matlagning. Jag har aldrig räknat kalorier eller bantat. Jag har sportat sen jag var liten och hållit en hög förbränning genom livet som jag inte sabbat genom att falla offer för alla trendiga bantningskurer. Jag unnar mig allt och lyssnar på min kropp - behöver den socker får den socker. Behöver den salt får den en nypa. Medelhavskosten som utgör grunden för min dagliga meny är nyttig och varierad. Och sist men inte minst - släng vågen. Den skapar bara stress. Njut av livet och ta ut svängarna fysiskt så finner du formen. Om du sen är några kilo över eller under idealvikten är inte det någon naturkatastrof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar