lördag 28 mars 2009

Slumpmässiga möten?

Igår mötte jag en söt tioårig flicka med stora blåa ögon. Hon berättade om sin favoritlärare i SO-ämnen som nu sitter häktad i gruppsexhärvan. Helt otroligt. "Han var min bästa lärare" konstaterar flickan som inte vill tro på anklagelserna.

Nu sitter jag i Santa Maria kyrka på Möllevången i Malmö efter att ha föreläst på en fin kvinnofrukost för fantastiska kvinnor i alla åldrar. Mitt hjärta är varmt av all kärlek och alla möten. Man kan inte annat än odla optimism i såna sammanhang. Nedan med två av åhörarna. Tack till er alla för att ni tankar mig med kraft.

Nu ska jag gå på grekiskt dop, i samma kyrka. Min väninna Irini döper lille Philip som hälsade på i Thailand nyligen. Grekisk präst har flugits in från Stockholm och jag bloggar i väntan på att dopet ska börja. Vilken slump att både min föreläsning och dopet är i samma kyrka. Sen slänger jag mig i ett flyg till min älskade dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar