fredag 10 april 2009

Bland basketstjärnor och badankor

Middag med vänner på Karsi i Pireus. Auberginbullar, ouzotzatziki, marinerad bläckfisk, getostsallad med valnötter, räksaganaki och annat gott. Ingen påskfasta här inte.

Melina och jag har levt i symbios idag. Hon iglar sig fast i famnen och vägrar stå på egna ben om jag inte håller handen. Vi bjöds på grillad fisk och skaldjurslunch på restaurang "Ithaki" i Vouliagmeni, en av mina favoritstränder i Aten där folk badar.

Jag agerade rådgivare åt en av Greklands främsta skeppsredare som arbetar för att öka miljömedvetandet i ett land som ligger efter i det avseendet.

Sen fikade vi med min väninna Monia från Rodos och Theodoris Papaloukas som är Greklands största basketstjärna. Han spelar i Olympiakos, är lagkapten i landslaget och har vunnit VM och det mesta man kan vinna. Nu har de just vunnit mot Real Madrid och kommer till Final Four i Berlin. Trots att han och Melina är födda samma dag verkade hon inte särskilt förtjust i hans omfamningar. Missa inte bloggen imorgon då magiska bilder väntar. Nu ska jag bada min lilla böna. Tack för tipsen. Febern är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar