söndag 12 april 2009

Påsk i Pireus och på Peloponessos

Hoppas ni haft en härlig påsk. Vi vaknade tidigt och åkte till ett hustak mitt i Aten. En kompis hade chartrat en helikopter åt mig, Johan och Melina och jag bjöd med mina kompisar Ahilleas och Nick från Paris/Hong Kong/Australien.

Melina i Ahilleas famn, förhoppningsvis hennes blivande gudfar. Piloten bredvid försäkrade mig om att han flugit med betydligt yngre bebisar.

Med Melina i bilbarnstolen flög vi över hela Peloponessos, över olivlundar och gamla borgar, över golfanor och turkosblåa vikar:
När vi landade i Kalamata, i Messinia, efter tre timmar i en helikopter, tog jag ett svalkande havsdopp påhejad av min dotter. Temperaturen påminner om svensk sommar.
Imorgon kommer magiska bilder från en minnesvärd påskdag. Nu har jag just skrivit klart min kolumn ute på terassen. Dags att sova. Påskpussar till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar