torsdag 9 april 2009

Tystnad och feber

Först av allt, Ulrika klagar på min tystnad över Vanja Lundby-Wedin. När jag inte har något nytt att tillföra Tiger jag. Om du envisas om min åsikt kan du få den. Vanja är stekt. Hon har förbrukat sitt förtroende som LO-kollektivets taleskvinna och styrelseledamot i diverse styrelser. I övrigt har min tystnad berott på att min dotter för första gången sen hon föddes har fått feber. Inatt var hon riktigt risig och vi tillkallade en grekisk barnläkare som kom hem och lade om hennes kost, skrev ut mediciner och undersökte henne. Vi spenderar mycket tid på terassen i Pireus.

Grannarna kommer från Sverige och har en lika skön utsikt. Idag klämde jag in ett möte på svenska ambassaden med Sofia som är kulturansvarig och Bodil från Svenska Ateninstitutet. Vi diskuterade hur vi kan främja kulturutbytet mellan Grekland och Sverige.

Nu ska Melina läggas. Imorgon hoppas jag att hon mår bättre så att vi kan göra lite sköna utflykter och besöka vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar