torsdag 21 maj 2009

Nice is nice!

Nice mon amour! Jag är nyförälskad i Nice, Franska Rivierans huvudstad, med strandpromenaden, krogarna, museerna, shoppingen, Belle Epoque-byggnaderna, bagerierna, patisserierna, blomstermarknaderna. Inför Beach 2009 har jag laddat med croissanter och petit chouer.

Igår kväll firade vi Johans 40-årsdag i förskott på Hotel Negrescos världsberömda Michelin-krog Le Chantecler.
En ljuvlig middag som jag kommer leva länge på. Kvällen innan var det middag på ”La Petite Maison”, Nicholas Sarkozys favoritkrog, där vi bla. åt gudomligt goda tryffelägg till förrätt. Sen stupade vi i säng på hippa designhotellet Hi Hotel.

Eftersom J älskar hotell överraskade jag med att byta hotell dag 2 till ett prisvärt konsthotell, Hotel Windsor, där vi hamnade i guldrummet:

Så skulle jag också vilja bli firad. Åtta timmars ostörd sömn, god mat, sköna hotell och roligt sällskap.

Livet är underbart och det går fort. Det slår mig nu när min kille snart blir så gammal. Njut mina vänner. Det gör jag varje dag.
Den största glädjen är ändå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar