fredag 29 maj 2009

Om en legend - Av en tönt

Hemmakväll. J partajar och Melina sover. Jag skriver, tittar på TV, äter mörk choklad och surfar runt när jag blir rastlös. Istället borde jag gå in och lägga mig vid min underbara dotter. Det är min morgon imorgon och det betyder kvittrande vid fem-snåret. Hur får man bebisar att ta sovmorgon? Ikväll är det biopremiär för Kusturicas dokumentär om Maradona. Den suger. Kusturica som varit en favorit framstår här som en självupptagen tönt som försöker sno åt sig av Maradonas stjärnglans. Bara underrubriken, "Om en legend Av en legend", ger mig kväljningar. Poetiska, patetiska utläggningar fyllda av hårresande hybris dränker Diegitos tankar.

Vill ni se en bra film ska ni satsa på "Frost/Nixon". Otroligt intressant journalistiskt. Nixons monolog om överklassens förtäckta förakt mot klassresenärerna och uppstickarna är en höjdpunkt. Nu ger jag upp. Provar spikmattan som jag fått av J och somnar vid min vaniljdoftande honungsdroppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar