lördag 16 maj 2009

Segersång på syttonde maj

Rysknorske gullegutten tog hem segern på självaste nationaldagen. Han stal mitt hjärta från sekund ett. Som jag har spelat hans låt sen jag laddade ner den på mobilen. Väl värd en seger. Imorgon bitti ska jag vara med i grekisk TV och förmodligen få förklara varför Grekland inte vann. Ni som hörde mig i radion vet att jag avfärdade Malenas fina operasång från början. Proffsig men malplacerad. Idag har vi firat Melina med barnkalas för första gången. Hon gick runt som en nyckelpiga bland alla bebisar och var en utmärkt värdinna. Klockan är snart två, jag har diskat i en timme, smsat med sörjande svenskar och greker och jublat åt Alexanders segersång som slår an på en sentimental sträng i mitt blödiga hjärta. Må era liv vara Fairytales.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar