fredag 26 juni 2009

Enqvist och Jackson

Solen smyger in genom persiennerna och väcker mitt ljuskänsliga kärleksfrö redan vid fem. Igår somnade jag 21.50 till PO Enqvists sköna stämma i hans ljudbok "Ett annat liv". Sen vaknade jag mitt i natten, uppjagad över en okänd mansröst som jag slutligen fann under mitt täcke. Där låg PO och läste vidare ur boken om sitt liv. Idag är det slutspurt inför min resa till Almedalen där jag ska leda en massa debatter om kvinnomisshandel, kvinnors hälsa och vandalismen i våra storstäder. Michael Jackson har dött. Legenden har anslutit sig till skaran av odödliga. Mannen som sjöng att det inte spelar vilken hudfärg du har och själv blev allt vitare med åren. Det säger en del om den epok han levde i. Må han vila i frid. Melina och jag inledde dagen med en moonwalk till hans ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar