tisdag 30 juni 2009

Könsord i Almedalen

Enligt tidningen Resumé höjer jag glamourfaktorn i Almedalen. Det de inte vet är att jag tvingas byta klänningar ett par gånger om dagen pga min optimism och temporärt bristande självinsikt. När jag kliver i mina gamla, vackra sommarklänningar för att bege mig till ett seminarium kan jag knappt andas. Figuren förändras med moderskapet. Därför springer jag upp på rummet ett par gånger om dagen för att hitta något mer elastiskt, anpassat till mitt nya jag. Imorse mötte jag min gamla kollega Alice Bah. När jag frågade hur hon mår fick jag svaret: "Bra, men jag luktar fitta." Både Johan och jag satte latten i halsen. Men faktum är att fitta införlivats i det vedertagna vokabuläret. RFSUs monter lockar med böckerna "Fittfakta" och "Kukkunskap". Själv är jag lite för pryd och puritansk för att nyttja dessa ord offentligt. Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar