lördag 13 juni 2009

Min natt med Zlatan. Och Foppa.

Tvekade länge innan jag slutligen gick ut vid nio när jag lagt Melina och tagit en het dusch. En drink hos Anders och en tjejmiddag på Bistro Nouveau senare hamnade vi på Teatergrillen med Zlatan.

Vi snackade om Melina, Maximilian, Maradona och Medier. Mycket om Rinkeby och Rosengård. Vi är lika duktiga på dricka så vi satt med var sitt vatten. Han snackade grekiska och jag jugoslaviska. Han är en riktig retsticka: "Du har en souvlaki i tanden"sa han och jag petade frenetiskt. Zlatan berättade att Chippen är galen i tzatziki. Han har det till allt. Måste ge honom mitt eget tzatziki-recept. Nu hade Z just varit i min hemstad Aten hos Majstorovic som spelar i mitt lag AEK Aten. Dit ska jag på tisdag. Sen drog vi alla vidare till V. Där dansade jag med Peter Forsberg, Foppa och mindes hur jag trakasserade min älskade J för hans fula Foppa-tofflor när vi träffades. Finns det något osexigare än Foppa-tofflor?

Men Foppa himself är en underbar och varm människa som vill att jag ska guida honom i Grekland där han aldrig har varit. Det finns ju ingen is där. Förutom i iskaffet och drinkarna då.

Efter en sväng på Köket lämnade jag den galna natten. Stockholms nattliv är stökigt. Folk är för fulla. Poliser överallt. Avspärrningar på Stureplan. Man tror att man är i en krigszon. Utanför Story Hotel var det bråk. En aspackad kille hade tafsat på en massa tjejer. Vakterna bär bort honom. Polis tillkallas. Han skriker "Jävla turkar, gör vad ni vill jag känner alla åklagare". Till slut fick han gå för ingen av tjejerna ville göra en polisanmälan mot honom när de fick chansen. Man borde begränsa spriten i stan. Då skulle alla få det trevligare. Och morgonen därpå mår man som en prinsessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar