måndag 29 juni 2009

Pinsammast i Almedalen

Den kände presschefen öppnar sin plånbok för att ge mig sitt visitkort. Ut trillar en bunt kondomer. "Tur att min fru inte är här" gnägger gubben.

Den kände krögaren vill visa mig bild på sin nya uteservering. Han tar fram mobilen och demonstrerar stolt: "Titta här". På bilden ser jag två ofantligt fylliga tuttar som tillhör hans tjej. "Åh nej" säger han och tillägger: "Jag bläddrade åt fel håll".

Jan Björklund sitter i stekiga Kallbadhuset i Visby och äter lunch i kortärmat. Mona Sahlin diskuterar förtroligt med en man i ett hörn. Melina springer in i famnen på Lars Adaktusson och räcker honom min mobil som lyckligtvis inte innehåller några tuttbilder. Viggo Cavling är överallt i sin fina lusekofta. Leo Lagercrantz söker skop. Själv är jag mest förvirrad. Mitt seminarium om mäns våld mot kvinnor med funktionsnedsättning där bla. ärkebiskopen,  Claes Borgström och andra höjdare medverkar är under kontroll. Nu måste jag förbereda vandalismen i storstäderna och Kvinnors Hälsa också. Almedalen är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar