onsdag 17 juni 2009

Polismord och jobb

En polis, satt ett bevaka ett nyckelvittne inför en terroristrättegång, sköts till döds imorse mitt i Aten. Tre män sköt ett tjugotal skott mot polismannen som just köpt sitt morgonkaffe i närheten av vittnets hem. Vittnet är en ensamstående mamma. Undrar om hon vågar vittna nu. Jag var med i morgon-TV och skulle diskutera den misslyckade migrationspolitiken, de upplopp som ägt rum i grekiska ghetton och den ökande rasismen. Grekiska LAOS, Sverigedemokraternas broderparti, fick 7 % i EU-valet. Diskussionen uteblev eftersom hela programmet kom att handla om det brutala polismordet. Nu har jag just landat på Cypern. Temperaturen står på sköna 32 grader och jag ska ta ett havsdopp innan mitt konferencierjobb och boksigneringen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar