torsdag 9 juli 2009

Är jag rik eller fattig?

Det blev en lugn kväll på terassen med panoramautsikt över en purpurfärgad sol som dök ner i det turkosa vattnet. Melina har blivit som en klocka av allt vattenlek. Hon sover siesta i två timmar och sen sover hon 20.30 till 8.30. Dessutom äter hon samma mat som vi äter. Enda skillnaden är att hennes energinivå slår vår. Vi vet ännu inte när vi kommer hem men Melina och jag planerar att åka ner till vänner på Kreta och Hydra när Johan åkt hem sista juli. Jag vill njuta av min sista mammalediga månad och det är viktigt att min dotter får vistas i Grekland. Någon undrar hur rik jag är som kan resa så mycket. Det är en bra fråga. Jag är inte rik på pengar. För tillfället är jag snarare fattig. Men jag är rik på vänner. Jag har massor av fantastiska vänner som vi kan bo hos. Dessutom kan jag jobba på distans. Min laptop är hela mitt kontor. Det går inte en dag utan att jag skriver på något av alla mina projekt. Och jag lider inte som många andra av shopoholism. Det enda jag köpt i år är två klänningar från Dagmar och Maria Westerlind. Inga smycken, inget smink, inga väskor, inga båtar, inga bilar. Det enda jag vill ha är världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar