onsdag 1 juli 2009

Dagbok från Almedalen

Debatten om vandalismen i våra storastäder blev minst sagt eldig. Det var alla mot alla och jag höll hårt i herrarna. Någon i publiken föreslog skattereduktion för kvinnor eftersom vi sällan står för skadegörelsen. Tillsammans med några kompisar gick vi sen objudna till biskopen Lennart Koskinens mottagning. Alla är väl välkomna till Guds hus resonerade vi och välkomnades varmt. Men medelåldern var hög och energin var låg så vi drog vidare till en restaurang som mest påminde om en camping. Därefter Donners där kön ringlade sig runt kvarteret. Jag, PM Nilsson, Leo Lagercrantz och Niklas Ekdal försökte förgäves smita in. Så det fick bli Vinäger istället. Där mötte jag söta Parisa som är ett fan och follower av bloggen. Hon studerar Industridesign och jag blev helt kär i hennes utstrålning. Jag har nog Sveriges smartaste fans. Tack för att ni har god smak och gott omdöme.

Melina har också haft kul i Almedalen med sin kompis Nora med vattenflaskan:

Ömsinta ögonblick. Melina smeker Noras persikokind:

Nu leder jag två debatter om mäns våld mot kvinnor och kvinnors hälsa och sen tar vi flyget hem för att packa till Thessaloniki i gryningen. Puss på er. Vi ses snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar