tisdag 21 juli 2009

Feta fruar göre sig icke besvär

Det är lustigt att studera människor på alla dessa lyxhotell. Äldre män med sina yngre fruar eller älskarinnor som i regel är smala, lyfta, tränade med fyllda tuttar och läppar. Igår kväll när vi åt middag och jag som vanligt toppade med min chokladsufflé upptäckte jag att alla andra kvinnor petade i sina sallader och i bästa fall avslutade med en melonskiva medan männen körde hela gourmetmenyn. Tre av kvinnorna på plats ser direkt anorektiska ut. Deras smycken väger mer än deras utsvultna kroppar. Italienskan som ringer sin son över sina salladsblad stirrar föraktfullt på mig när jag njuter av min chokladbomb. Imorse vid stranden slängde hon en ironisk blick på min mage samtidigt som jag räknade hennes revben. Vilken paradox. Att ha råd att äta fantastiska kulinariska kreationer men inte tillåta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar