onsdag 29 juli 2009

Hotellbråk

Det är hett och jag har ständig huvudvärk av luftkonditioneringen. Melina har förvandlats till en liten sjöjungfru och idag kom det grekiska magasinet OK! där man kan beskåda oss på fyra sidor by the beach. Ska försöka plåta av tidningen så ni kan få en tjuvtitt. Häromdagen tog vi in på Greklands sämsta hotell, Ekies i Halkidiki. Vi vaknade vid sex på morgonen av att rummet badade i sol. När jag klagade menade de att det var hotellets minimalistiska design. Sen promenerade jag med Melina i tre timmar tills chefen anlände till sitt jobb. När jag bad om att få checka ut eftersom min bebis inte kunde sova i rummet sa han att vi var tvungna att betala för hela vistelsen trots att vi vill lämna. Demonstrativt satte jag mig vid receptionen i protest med en busig Melina som rev ner halva hotellet. Själv bläddrade jag slött i tidningar och då upptäckte jag en glassig tidning från 2004 där jag var med i stor intervju och på tre helsidesbilder med svärd och Kill Bill-tema. Något infantilt lät jag tidningen ligga framme som ett hot och vips fick vi betala för natten och lämna det påkostade pajaspalatset. Nu är vi i Nikiti på ett billigt hotell som håller vad det lovar. Imorgon flyger Johan hem till Sverige och jag och Melina till våra vänner på Kreta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar