onsdag 5 augusti 2009

Djup under ytan

Fyrtio grader mitt i natten. Jag svimmar snart men Melina sover gott under flakten. Idag har vi varit i en mikroskopisk djurpark och lekt med kaniner, katter, valpar och tuppar. Vi tog ett dopp i havet, rullade i sanden som stekfardiga kottbullar och promenerade i gamla stans tranga grander. Desperat soker jag hemresor utan resultat. Nu laser jag "Josefinas" kommentar om att jag ar ytlig. Maste faktiskt halla med. Just nu ar jag otroligt ytlig. Allt jag bryr mig om ar om min dotter har sovit, atit, druckit, bajsat ordentligt och hur vi ska ta oss hem. I ovrigt har jag inte ens tid att kamma luggen. Jag hyllar garna Hollywood-kandisar som emellanat gor nagot vettigt till skillnad mot stormrika celebrities med krabbor i fickorna som blott bryr sig om sin egen valfard. Nar det svenska samhallet sakta men sakert nedmonteras med besparingar av alla slag borjar det bli dags for utvidgat engagemang aven for den svenska aristokratin. Det ar kapitalismens villkor. Vare sig vi vill det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar