torsdag 20 augusti 2009

För eller emot dagis?

Melina 15 månader är kär i Bruno. Han är fyra dagar yngre och en sann charmör. De pussas och kramas och den första romansen är ett faktum. Idag när de fick sitta i en tvillingvagn på väg till parken höll de varandra i handen och bytte hattar. Nu ska hon klara sig själv i två timmar. Hoppas hon njuter. Jag läser era inlägg med stort intresse. Många av er är ju erfarna mödrar. Men jag måste ändå invända mot er som tycker man ska hålla barnen hemma tills de fyllt tre att det känns som att jag ibland inte räcker till. Hur fantastisk, pedagogisk och inspirerande jag än må vara. Melina vill leka med andra barn. Hon behöver stimulans av andra människor också. Själv gick jag aldrig på dagis men jag lämnade och hämtade min lillasyster Sofia och jag minns hur jag avundades hennes tillvaro. Melina får gå deltid och så får vi se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar