söndag 9 augusti 2009

God bless Swedens svalka

Så sitter jag här i min blomstrande balkong med busen sovande och min mac i famnen i den svala sommarnatten. Det är så skönt att vara hemma i sin egen ordning och reda. Jag har städat och fixat och packat upp badkläder. Melina har fått välling och burkmat eftersom jag inte orkade laga något nyttigt. J är på Gotland och lämnade små kärleksfulla lappar på strategiska platser i hemmet där han bedyrar sin kärlek för sina tjejer. Jag låter dem stå kvar som en påminnelse om hur efterlängtade vi är. Trots att jag är helt utmattad efter tio ensamma dagar med min megabusiga, superenergiska dotter som vägrar sitta i barnstolen när hon äter och bara klättrar på allt. Hon är en ninja-warrior som far fram i full fart. Min kompis Sofia som är här från LA nu envisas med att vi borde döpa henne till Elektra istället. Melina är sannerligen som ett elverk och alla undrar varför jag häpnar över hennes tempo när jag själv är en non-stop-typ som aldrig stannar upp. Skamfullt måste jag erkänna att jag längtar tills dagiset öppnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar