måndag 17 augusti 2009

Inskolning på dagis med våldsam attack

Ja, jag vet att det heter förskola. Idag var det dags. I över en timme satt jag som en hökmor och observerade samspelet mellan barnen och personalen. En treårig kille körde på Melina med en bil för att en stund senare banka henne i huvudet med lego. "Hallå" skrek jag skräckslagen. Hans mor tog attacken med ro. "Han är lite vild" undslapp det henne. "Nähä" svarade jag ironiskt och varnade personalen för att jag förmodligen stryper ungen om han fortsätter våldföra sig på min dyrbara dotter. Opassande ordval måhända men det är läskigt att utsätta sin älskling för världens grymhet. Ändå har jag varit en väldigt cool morsa som låtit Melina leka med alla möjliga människor i världen utan att oja mig och agera livvakt. När vi kom hem var jag helt utmattad medan hon kvittrade och knallade runt i lägenheten. Nu måste en mängd kläder inhandlas för dagisbruk. Håller tummarna för en fridfull inskolning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar