lördag 15 augusti 2009

Torsken i ugnen

Igår tog jag Melina på en långpromenad som slutade i stor dramatik. När min duva somnat i vagen öppnade sig skyarna och det haglade hundar och katter. Jag sprang genomblöt genom ovädret och min dotter spärrade upp ögonen. Vi tog skydd i en restaurang där jag lät vattnet rinna av mig för att fortsätta hem. När vi båda bytt om slängde jag in en torsk i ugnen med selleri, gräslök, potatis, morötter, persilja och kesella. Jag serverade härligheten med kokt potatis och citron. Tror ni Melina hedrade min möda? Njet. "Banana!" skrek hon istället och fick sin favoritfrukt till middag. Strax efter 21.00 somnade jag framför Mad Men för att vakna 06.45 och mata Melina, plocka disk och leksaker, laga grönsaksgryta med auberginer, squash och andra grönsaker som fanns i skafferiet. Det blir perfekt med couscous till lunch. Puh. Nu ska jag skriva en stund. Ha en härlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar