torsdag 24 september 2009

Från Bokmässan till Anna Ankas ankdammsfest

Bokmässan bubblar. I egenskap av Ljudboksjuryns ordförande delade jag ut pris till PO Enquist för hans bok "Ett annat liv". Sen hade jag egen uppläsning av "Bortom mammas gata"och signering. Jag älskar alla människor som kommer fram och vill prata. Roligast hade jag ändå med min favorit Jan Guillou som tycker att det är skönt att jag äntligen börjar bli gammal.

Sen snackade jag med Marie Jungstedt, Martina Haag som har med sin bebis med barnflicka som också är sminkös, Peter Fröberg Idling som skrivit ljuvliga "Pol Pots leende", Åsa Lindeborg och en massa andra härliga, kreativa människor. Och underbara Anneli Jordahl som just kommit ut med sin bok om Ellen Key med årets coolaste titel:

Men härligast av alla, i alla kategorier är min lilla kickerbrud:

Dagens lustigaste inbjudan kom dock från söta festfixaren Johan Petré som bjuder in till Café Opera-fest för att hedra Anna Anka. Lyckligtvis missar jag spektaklet eftersom jag flyger till Kreta i gryningen för att få fina priset tillsammans med Greklands bästa matjournalist och folkkära TV-profil -Mr Mamalakis. Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar