fredag 18 september 2009

Svenska skatter och befria mig från min barndom!

Igår ledde jag Visit Swedens stora seminarium på Rival om hur Sverige ska säljas ut i världen. Natur, skidbackar, myllrande stadsliv, norrsken och hundsläde, älgar och ängar. Caroline af Ugglas fick till och med mig som inte kan ta en ton att sjunga så att väggarna vibrerade. Vilken cool tjej. Bob Hansson körde sin trollbindande estradpoesi och jag gick hem med en känsla av kärlek till Sverige och alla små skatter detta land har att bjuda på. Vad älskar du mest med Sverige?

Sen var det dags för födelsedagsmiddag med J på Teatergrillen. Michael Nyqvist dök upp med sin förläggare och plötsligt kom samtalet att handla om våra barndomstrauman. Tänk att man aldrig riktigt kan bli kvitt barndomens ärr. Att man inte bara kan utbrista "Release me" med armarna utsträckta och så är man fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar