torsdag 29 oktober 2009

Fritt fram för frågor!

Eftersom jag kämpar för yttrandefrihet besvarar jag alla era frågor. Här finns inga tabun, inga hemligheter. Vi börjar med flitiga Ulrika: 

"Jag vet att jag riskerar att bli så gott som halshuggen av Alexandras fanns.Men jag måste få ställa frågan .Stämmer det att din familj efter att först blivit avisade ,ljugit till sig uppehållstillstånd med hjälp av en advokat.Enligt uppgifter på internet är det ett citat från ditt sommarprogram för ett par år sedan."

Svar: Kära Ulrika, på internet publiceras allehanda lögner och lösryckta rykten. Jag kom till Sverige som bagage. Fem år gammal utan att tillfrågas av mina föräldrar. I Grekland hade mina föräldrar genomlidit en traumatisk militärdiktatur och sökte asyl i Sverige. Efter 2,5 års väntan fick vi slutligen uppehållstillstånd av humanitära skäl. Så ser sanningen ut. Oavsett om den passar in i mytbildningen och misstänkliggörandet av flyktingar och invandrare. Båda mina föräldrar har sen dess slitit som djur i städbranchen, i vård och omsorg och tagit hand om små och stora svenskar. Vi tackar Sverige för att vi fick komma hit och leva i ett fritt, demokratiskt samhälle. Att vi fick arbeta och studera och bidra till vårt nya hemland. Det här är mitt land nu. Och jag tänker kämpa för att Sverige ska vara ett föredöme i världen. Fortsätt fråga vad ni vill. Jag svarar på allt. Här sopas ingenting under mattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar