söndag 25 oktober 2009

Lyckodag!

Vilken underbar dag. Melina och jag blev hämtade av min lillasyster Dimitra och så åkte vi till Sturebadet Haga för lite plask. Efter bastubad och ansiktsmasker åt vi brunch vid brasan på Haga Forum. Det var min present till min syster som imorgon firar sin namnsdag, en viktig dag i Grekland. Så gratta alla Dimitris och Dimitror ni känner imorgon. Sen bar det av till Killinggängets slutsålda föreställning på Dramaten som Johan fick i 40-årspresent. Roligt. Mer än så kan jag inte sträcka mig. Det jag kommer minnas mest av pjäsen om ett år är Henrik Schyfferts välsvarvade ben. Ni hajar. Men roligast av allt. Lika roligt som en dröm man inte vågar drömma var en inbjudan jag fick. Snart får ni veta mer. En ledtråd kan jag bjuda på nu ska här plöjas Herta Muller som skrivit en del om mitt födelseland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar