fredag 30 oktober 2009

Mediumkväll och klassresa

Spooky Halloween. Var på tjejmiddag hos Kråke Lithander dit vi bjudit in ett medium. Hon heter Monica och kommer från lilla Verum utanför Hessleholm. När är en mustig Coq au vin serverats började Monica berätta om oss och våra liv. Vissa hade anhöriga från andra sidan som ville kommunicera. Själv fick jag bara en redogörelse om min starka integritet, min intuition och intelligens. Det är full fart framåt och det är fest som alla får följa med på, sa Monica. Så nu vet ni vad som väntar. Det är bara att haka på. Festernas fest döljer sig runt hörnet. Jag fick en fråga av Daorsa om den klassresa jag gjort. Och svaret kräver en hel bok. Den kommer till våren och tar avstamp i en rumänsk tvättstuga där jag tillbringade mitt första levnadsår. Utan wc, duch eller kök. Via den grekiska militärdiktaturen och vidare till Rinkeby och vidare till världen. Den resan är min största gåva. Den har gjort mig till den jag är och jag kan anpassa mig till både getto och glamour. Jag är hemma överallt men glömmer aldrig var jag kommer ifrån. Där finns mitt hjärta och där ligger min lojalitet. För jag önskar att flera ska få chansen att förverkliga sina drömmar. Utan att behöva kämpa så hårt som jag gjorde och utan att behöva frukta för sitt liv under resans gång. Utan att behöva göra avkall på sig själva och tvingas bli som alla andra för att platsa i pusslet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar