lördag 31 oktober 2009

Svar på tal

Till Anna. Dessvärre måste jag förneka detta rykte. Någon "äldre man" har jag aldrig varit tillsammans med. Boken "Bortom mammas gata" skrev jag under mina resor i Chile, Bolivia, Peru och Marocko dit jag åkte helt ensam. Seriell monogami har varit min visa och den största ålderskillnaden jag haft i en relation var med Michael Alonzo som är tio år äldre. Idag är vi vänner. Apropå relationsrykten glömmer jag aldrig när jag ledde en gala på Scandinavium i Göteborg. Då kommer en kille fram som påstår att jag varit tillsammans med hans bästis varpå jag frågar vad bästisen heter. Namnet hade jag aldrig hört förrut. "Men alla vet, han har berättat detaljer" envisas killen. Då undrar jag om hans vän är i krokarna. Det visar sig att min påstådda expojkvän sitter några rader bort. Jag går dit, ser en kille jag aldrig sett i hela mitt liv, han sitter i sällskap av ett helt gäng killar som blir stumma när jag uppenbarar mig. "Vem är det jag har varit tillsammans med här?" frågar jag varpå alla vrider sig. Plötsligt vänder sig alla mot killen som fabricerat ett förhållande. "Vad faaaan har du ljugit för oss?" undrar de och han blir rödare än mitt läppstift. Om jag hade varit tillsammans med alla jag blivit anklagad för hade jag aldrig hunnit jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar