tisdag 17 november 2009

Delfinslakt och svar

I mina fårostpiroger har jag helst Dodonis fetaost eller den grekiska feta som finns att tillgå i matbutiken. För en billigare och mindre smakrik variant kan man använda keso.

På Mama-galan hade jag en Rodebjer-klänning. Idag när jag står på Globens scen för IBM bär jag en magnifik Karin Wester-kreation som alla sliter avundsvärt i. Bild kommer snart. Nu ska jag leda paneldebatt med ambassadören Jan Eliasson, entreprenören Johan Stael von Holstein, ekonomen Klas Eklund, Malin Persson VD på Volvo, Johan Ekesiöö VD IBM och Ylva Hambreus Björling VD på Apotekens Service.

Snart är det filmfestival och vad ni än gör missa inte filmen The Cove, regisserad av underbara, grekättade Louie Psichoyos:

Vi åt middag när han nyligen var i Stockholm. Louie, en av världens bästa fotografer som rest runt för National Geographic gjorde filmen om delfinslakten som skakar världen. Louies egen livshistoria är också fascinerande. En fattig invandrarpojke som kom till USA med sin familj och blev faderlös när hans byggarbetare till pappa föll från ett hustak. Sen slet sig Louie till sin framgång i landet där allt är möjligt. Inspirerande man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar