onsdag 23 december 2009

Elände

En näsduk rymmer inte familjens elände. Vi är så drabbade och ynkliga och Melina skriker så hjärtskärande om natten att jag också drabbats av öroninflammation. Hennes antibiotika hamnar i en sörja på golvet hur vi än försöker - med sprutor utan nålar, sagor och alkemiska påfund. Idag försöker vi sista dagen. Nu sitter jag på Galeros, ett café från 1926 och dricker min morgonkaffe med en tiropitta med myzithra, en sötare fårostvariant. Huvudet dunkar och solen steker så att mitt vanliga jag hade tagit ett djärvt dopp i havet. Mest för att. Årets sista plask. Strax ska jag köpa tidningen OK! där de har gjort ett reportage om vår lilla familj och så ska jag minnas hur det känns att vara frisk och stark. Det önskar jag er nu inför jul. En frisk jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar