torsdag 31 december 2009

Gott slut!

Sov hos mamma i Rinkeby med Melina och blev ompysslade. Åkte förbi min kusin Barbara som bjöd på julfika:

Sen väntade middag hos underbara familjen Lenis som alltid överträffar sig själva i kulinariska läckerheter. Nu bjöd de på marinerat vildsvin fyllt med plommon och sötpotatis:

Salladen tänker jag servera ikväll till mina gäster som kommer på nyårsmiddag. Granatäpplen symboliserar fruktbarhet. I Grekland brukar man krossa ett granatäpple hemma på nyårsnatten:

Vindruvor äter man i Latinamerika, tolv druvor som ska symbolisera årets tolv månader.

Min lillasyster Dimitra som om ett par veckor ska bli mamma för första gången tillsammans med Barbara och en protesterande Melina:

Decenniet är slut om några timmar och vi har fullt upp med att städa ut det gamla och släppa in det nya, friska året. Nyårstårtan är klar och maten står på spisen. Först är det champagnelunch hos Pål Hollender och Jessica Gedin och sen kommer våra gäster vid sex. Jag minns decenniets höjdpunkter: Mina resor - tre månader i Latinamerika, tre månader i LA och tre månader i NYC. Jag minns Bali, Tibet, Kina, Singapore och safariresorna i Tanzania och Kenya. Jag minns mina magiska två år i Grekland med Eurovision segern och fotbolls-EM och OS i Aten och Maradona och morgon-TV och Mauritius-resan och tre månader i Thailand. Jag minns stoltheten när jag skrev mina fyra böcker och de publicerades i Sverige och Grekland. Men mest minns jag Melina. Hennes födelse har förändrat mitt liv. Det är den största gåva jag har fått i livet. Så tack Johan och det gångna decenniet. Och tack till alla er som följt och stöttat mig. Tack för er kärlek. Må nu det nya året och decenniet bringa er lycka och kärlek. Välgång och välvilja. Hälsa och framgång. Må era önskningar slå blom och era drömmar besannas. Må era familjer leva i glädje. Må skrattet aldrig tystna i era hem och överflöd fylla era hjärtan. Må kärlek och optimism radera rädslor och oro. Jag önskar er livets bästa med hela mitt hjärta. För det är ni alla värda. Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar