fredag 4 december 2009

Kostsamt kiss och inspirerande människor

Gårdagen var hektisk. Först presskonferens på Stockholms Universitet som kommer att samarbeta i ett miljöprojekt med Atens Universitet, finansierat av mina grekiska kompisar på TEMES. Sen EU-kommissionen där jag ledde seminarier med bl.a. Margot Wallström huruvida EU ägnar sig åt propaganda eller information. Se seminariet på SVT 24 den 7 dec kl. 9.00

Sen raskt ombyte till cocktailklänning och Grand Hotels Spegelsal för att intervjua Rubinpristagaren Nils-Ingvar Lundin, Ludde, legenden inom kommunikation som jobbat för SVT, Investor, Eriksson, FN och nu softar på Rivieran. En otroligt inspirerande man som hunnit med mer i sitt liv än de flesta av oss.

Och sist lite gnäll. När jag efter Rosenbad sprang hemåt blev jag kissnödig. Då frågar jag, vänligt och vädjande, en tjej på ett café i Gamla Stan om jag kan få låna toaletten. Svaret är att det kostar 20 kr. I plånboken har jag inga kontanter. Är det bara jag som tycker att prislappen är pissigt dyr? Och att lite medmänsklighet och flexibilitet inte skulle skada i sådana lägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar