torsdag 14 januari 2010

Wow och Jippiiieeeeeee!

Var på Snabba Cash-premiären för att applådera mina vänner som är med i filmen. Mahmut( Abdulkarim) och Matias (Jorge) kommer att gå långt. Glappet som är fascinerande. De spelar gangstrar så träffsäkert när de i själva verket är världens gulligaste killar. Fares var som vanligt rolig att träffa. Hugo och Camilo och  andra gamla kompisar från Rinkeby som var med på den vita duken också. Men Joel Kinnaman, straffbart snygg. Nedan Matias, en hybrid mellan Jesus och Scarface?

Daniel Espinosa har gjort en film i världsklass. Häftigast av allt är att alla talar sina egna modersmål.
Stötte på moderaternas trevliga Per Schlingman. När jag frågade honom vad han tyckte om filmen svarade han: "De borde ha broderat ut klassperspektivet ännu mer. Det här överklass mot underklass". Ur led är tiden. När moderater ber om mer klasstänk har det gått långt.

Nisha och jag hade en kul kväll men sen sov jag inte en blund. Jag ska nämligen bli moster om 22 minuter. Min yngsta lillasyster ska få bebis med planerat kejsarsnitt för att gossen vägrar vända sig rätt. Jag är så lycklig att jag gråter. Kärlek till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar