torsdag 11 februari 2010

Andnöd

Idag kan jag inte andas. Jag har syrestopp. Känner mig milt sagt utmattad. Skriver artiklar på deadline, spelar in Stjärnkockarna hela kvällen, packar inför morgondagens Kreta-resa där jag ska presentera Karnevalen i grekisk TV, springer till dagis med champagne-flaska för att dagisfröken ska gifta sig, vattnar orkidéerna, slänger örterna som vissnat, tvättar kläder, viker kläder, diskar, fakturerar, betalar räkningar, snackar med Aten-vänner som gråter över den ekonomiska krisen och nu ringer min vän Eric från Monte Carlo, Maradonas agent, som undrar om jag vill haka på till Fotbolls-VM i Sydafrika i sommar. I sommar när jag planerar Melinas dop, Dimitras bröllop, Pavlos dop och min födelsedag och Almedalsveckan och Kroatien-resan som sköts upp förra året och min lägenhet i Aten som måste säljas och alla möbler som måste flyttas och min kille som jag knappt hinner klappa på och mina vänner som jag knappt hinner träffa och min nyfödda systerson som betraktar mig med sina amningsblåa ögon med förundran och min kusin som kämpar med sin hemska sjukdom och hennes flickor som behöver allt stöd de kan få och min kropp som behöver tränas och all mat som måste lagas.
Enda gången jag hittar tillbaka till min andning är när jag läser Dora går till doktorn för Melina. Skicka mig lite energi om ni har någon över, snälla.

Och läs min kolumn här:Sparka upp mina skamlösa systrar på scen, Schyffert (metro.se) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar