måndag 15 mars 2010

Triss i otur

Kastade mig upp i gryningen efter tre timmars sömn och melodifestivalsyrsel, packade ner det sista och åkte till Arlanda där vi upplystes om att planet var fem timmar försenat. Jag ville dunka huvudet mot något hårt men såg snabbt ljuset när Melina äntligen hade utrymme att springa av sig lite energi i de oändliga korridorerna. Sen uppenbarade sig mina räddande änglar - Silva och Theodora som sminkade bort min trötthet. Melina skötte sminkningen själv:

Flyger ni från Arlanda måste ni be Theodora om tips. Flygturen till Teneriffa varade en oändlighet och en halvtimme. När vi landade bråkade jag med Vings representant för att vi inte hade transfer till hotellet. Plus att våra resväskor aldrig kom fram. Där stod vi två vuxna med ett handbagage och en bebis, trötta, svettiga utan kläder, välling eller blöjor. Så nu har vi gått runt i samma sunkiga kläder i två dagar. Min bikini saknar jag dock inte. Vintern är här.
Istället matade vi fåglar, fiskar, ankor och gäss med Melina som gick upp strax innan sex.
Imorgon får vi hoppas att bagaget anländer för shoppingen här var en dyster historia. Så här ser det ut om solen skiner på vårt hotell:
Jag sänder er sol från den solfattiga Kanarieön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar