söndag 18 april 2010

Gud skrattar när vi gör planer...

Det blev japansk middag på Take i Kuta med ett skönt gäng från Italien, Spanien, Australien och Hawai. Och så vi tjejer så klart som mest våndas över våra hemresor. Klea som ska hem till Barcelona och sina fyra barn, fem hundar och en häst, vet inte om askmolnet kommer att ockupera den spanska himlen. Sofia som ska hem till LA tycker vi borde följa med henne istället för att leva i ovisshet. På tisdag morgon sticker tjejerna till Singapore och då är jag ensam kvar på Bali. Visserligen med en massa bofasta vänner på plats som jag kan hänga med. Nu funderar jag på att antingen flytta upp till Ubud och bo hos en supercool amerikansk konstnärinna som heter Ananda och träna yoga hela dagarna eller kanske ta en sväng till Gili-öarna. Vi får se hur handlingsförlamad jag känner mig när mina kompisar åkt. Trots allt som hänt tycker jag att alla borde unna sig en resa med tjejkompisarna någon gång i livet. Här med Klea och Sofia på The Living Room:

Nu ska jag skriva en artikel om entreprenörskap, en krönika samt en djupsinnig skildring om ålderskriser. Har ni erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar