fredag 23 april 2010

Mera Greklandstips och nedräkning

Ni som vill ha Greklandstips borde köpa min bok: "Min stora, feta, grekiska kokbok" - det är alltså en reseskildring med recept. Där finner ni många av mina dolda pärlor och en perfekt Greklandsguide så att ni har alla nycklar till den grekiska kulturen. Läs förresten min artikel om Pizzasuget gjorde Paul till miljonär (metro.se) 

Min kompis Marcus som är arkitekt och numera bor på en mikroskopisk världsarvsö i Mocambique väckte mig vid 7.30 med orden: "Alexandra, det är en strålande vacker dag, vakna så tar vi en powerwalk på stranden!" Jag som hade chattat med Johan halva natten var helt slut men kunde inte motstå frestelsen. Tio minuter senare gick vi i rask takt på den oändliga sandstranden. Ett dopp i havet, några längder i poolen och sen frukost med exotisk frukt och scrambled eggs. Stefi från Österrike som nyligen blivit biten av en skorpion gav mig en healingmassage i ett par timmar och löste upp små stressknutar och lättade min träningsverk. Nu väntar en stor indonesisk middag hos svenska Eva som bor på Bali sen många år tillbaka. Imorgon åker jag hem. Men om ni är på väg till Bali har jag de bästa tipsen inför resan på allt från krogar till restauranger, span och shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar