onsdag 21 april 2010

Snart pank och panikslagen på Bali

Vaknade med ångest och en paralyserande hemlängtan. Öppnade datorn och läste att svenska flygplatser är stängda. Försöker förgäves nå Quatar Airways både här på Bali och i Sverige. Ständigt upptaget. Flygbolaget betalar inte ut en enda krona i ersättning. Svenska Eva kom förbi strax innan nio, vi satte oss på moppen och åkte till en Pilates-studio. Det var det bästa jag gjort. Jag har inte en enda magmuskel kvar efter förlossningen. Dags att börja träna igen. Dessutom botar det min oro. Nu sitter jag och skriver artiklar hemma hos min kompis Torsten där jag bor temporärt.

Åt lyxlunch på Oberoi Hotel med designern Paul Ropp som jag ska skriva en krönika om. Vild och galen. Men inspirerande som sjutton. Killen växte upp på ett barnhem i New York, hamnade på gatan och idag är han framgångsrik designer. Vilket livslopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar