måndag 26 april 2010

Spice your life!

Var nyss på Intiman och talade om min bok på Carina Nunstedts nya projekt: Your Life. Det blev skratt, blommor och applåder och en massa signerade ex. och härliga människor och fina författare. På bilden tagen av Katarina Wennstam tillsammans med min f.d. Förkvälls-kollega tillika deckardrottning Marie Jungstedt. Kvinnan som alltid är glad. På vägen hem hade jag ett riktigt roligt snack med taxiföraren från Iran.

-Tror du på Gud? frågade jag.

-Nej, men i måndags började jag tro.

-I måndags. Vad hände i måndags?

-Jag fick ryggskott. Då finns inga mediciner eller kurer att tillgå. Då får man vända sig till Gud. Så jag började tro och sen gick det över.

Vi skrattade åt hans sent påkomna och mirakulösa tro. Säga vad man vill om Gud men han har lyckats skapa några riktigt fina människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar