lördag 17 april 2010

Strandad på Bali - hjälp!

Det kunde givetvis ha varit värre. Jag kom till Bali för att fira födelsedagar. Från Stockholm, Barcelona, LA och Mocambique kom vi vänner hit för att hälsa på vår kompis Torsten som flyttat till den exotiska ön. I en vecka har vi njutit av bad och behandlingar, utflykter, middagar och nya vänner. Idag skulle jag ha åkt hem. Saknaden till min familj är så stark att jag legat vaken om nätterna. Det finns inget sätt att nå Europa. Första flyget hem som Quatar Airways kan erbjuda är den 24 april. Och jag har så många jobb som väntar hemma. Radio- och TV-intervjuer, signeringar och fotojobb som jag nu försöker avboka. Jag har uttömt alla möjligheter. Till och med tågen i Europa är fullsatta. Jag försökte dämpa paniken men det blev bara värre. Nu får jag höra om bekanta som sitter fast på flygplatser runtom i Europa, som också har barn som de saknar hemma, som också har jobb och ett liv som väntar. Jag har i alla fall ett hus att bo i och vänner som tröstar när jag gråter. Om ni på något sätt kan hjälpa mig att komma hem kommer jag att vara evigt tacksam.

Middagen igår på Mozaic i Ubud innan jag visste vad som väntade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar