onsdag 21 april 2010

Uppvaknande

God morgon från det soldränkta paradiset. Utanför mitt sovrum står en get och en tupp och dividerar tills jag vaknar vid åtta. Jag ställer mig i den vackra utomhusduschen, skrubbar kroppen, sköljer bort natten och välkomnar dagen. Iwan som jobbar för min kompis Torsten serverar mig ett stort fat färsk frukt som han skurit i fina bitar och en färskpressad apelsinjuice. Därefter kommer ett löskokt ägg, mörkt toastbröd och en klick kaviar. Jag avslutar med en kopp grönt té. Och ett dopp i poolen. Det blir en kort simtur. Snart ska vi åka upp till min favoritstad Ubud. Där blir det studiebesök på Green School - världens enda gröna skola och Asiens största bambustruktur. Sen en sväng till Amandari Hotel som är Balis första hotell. Hoppas ni får ett fint uppvaknade för nu när jag skriver sover ni sött.

Välkomna hem till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar